Blixtar och dunder!

Gårdagen kantades av åskväder som kom och gick. Jag och J gjorde det bästa av situationen och poppade popcorn och tittade på Willow med en ung Val Kilmer i huvudrollen. Tråkigt...?
Den planerade grillkvällen låg döende efetrsom ingen var hemma och hade lust att äta med oss och jag var rädd att allt j ag handlat hem för att bjuda på skulle få ligga och ruttna i kylen. Men jag visste att iaf två personer skulle komma förbi så vi satte igång grillen ändå och då dök det ändock upp en till som bara glömt att svara på inbjudan. Majjan, som jobbade kvällen till ära, blev hemskickad av J och kom då förbi och käkade även hon. det blev en riktigt trevlig kväll till sist och efter några glas vin kröp jag ner i sängen och låg och kollade på blixarna som lyste upp hela natthimlen utanför. Tack vare regnet så fick jag sova större delen av natten då många raggare och åskådare pallrat sig hem i regnet och lämnat ringvägen tyst för oss sovande.

I morse kick jag upp vid 8 och släppte ut Zippen som trots sen rastning på kvällen hade kissat i köket. Nåja. Thomas sov som en liten gris, så efter ett tag så tog jag min lånade hund och kilade iväg ner på stan för att hämta upp ett paket. Jag möttes av glas, ölburkar, spyor och raggarbilar, men inte en enda människa. Staden ligger i koma, men man jag vara säker på att den kommer igång igen till kvällen. Om vi har tur regna även denn akväll bort så att det blir någolunda tyst och lungt, men man kan ju inte hoppas för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback