Säg att du är... 16?

Dagens insikt var att nu när det blivit ett nytt år och jag därför är ett år äldre, så kan jag inte längre se under lugg, dreggla lite och väsa fram " Säg att du är femton"  när jag ser ett litet bebisfejsat lammkött gå förbi. Istället har det på grund av min stigande ålder blivit hög tid att klämma ut: "säg att du är sexton"... det låter inte alls lika bra, rullar inte på tungan på samma vis. Och det förlorar lite av den perversa undertonen.... Jag ser mig själv när jag kommer  åkande i vår blå traktor, förnöjt sjungade till radions toner av "ooops I did it agaiiiin", intet ont anande brumma förbi Carlforsska, utanför vilket en ung, orörd liten sockertopp står och väntar på bussen liklädd höga kängor, svarta byxor, svart jacka i militärsnitt, hängslen och halvrakad skalle med sidoslick. Jag tutar och tjoar högt och ljudligt, vevar ner rutan och skriker hest och gället: "höhöhö, säga att du är fem... sexton!!" Hela min vision går i stöpet!
Trots detta bakslag så slingrade jag mig förnöjt fram genom gymnasieskolans korridorer med ett litet flin på läpparna under dagen. En och annan 16 årig pöjk fick sig en scanning av pervo-tanten bakom rullstolen. Jodå, en och annan liten hårdrockare såg jag, och även nån förvirrad liten manga-nisse. Det är ett lite för nytt fenomen för mig dock, på min tid fanns det inte manga-muppar... Då var det synthare som gällde, med tillhörande diktator-utstyrsel och förvirrade blick mitt i de finniga små ansiktena. Mumma!

Lägger ut lite ögongodis till Huldas stora förtjusning:
Nyårsafton firades i lugn och ro, i goda vänners lag placerade i den nya soffan. Mat, vin, champagne och chips såklart, och en liten liten hallonöl. Ett par till goda vänner ramlade in senare, men eftersom vi är nya på det här med kamera så finns det för detta inga bevis.

Jag kan så klart inte motstå att visa upp mina fiiina små bebisar återigen. Men vem kan trötta på att se dem?
Kotte, Snöret och Fjant.


 Snöret hjälper till att äta upp mammas milkshake... Han har väldigt god övertalningsförmåga.... :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Snällt att du tänker på mig Frida ;) Ni har så fint hemma. Avis! Kissekatterna kan man inte se för mycket av nej :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback