Jaha, dag två

Jag kom på med själv med att vara riktigt puckad idag. Jag lagade den fina maten, idag var det auberginegratäng. God tomatsås med lök, balsamvinäger och krossade tomater, skivad aubergine, stora vita bönor, soltorkade tomater, basilika och fetaost. Jag lade upp på tallriken och tänkte: "Hmm, man kanske ska ha lite grönsaker i det här så att man får i sig lite nyttigt också?".... Mmm, för maten på tallriken besod ju inte till 90% av GRÖNSAKER?? man är så jäkla inne i att käka korv- och makaronilåda att man inte ens inser att man äter en jävla massa grönsaker, bara för att de är i en gratängform. I kväll så ska jag tugga i mig quinoasallad med broccoli... Mums mums, tror jag. Men först ska jag iväg till gymmet och yoga lite, lagom ansträngning för en kropp som skurit ner på maten.

Jag har ångest. Helt mitt eget fel, för jag har ångset för att jag inte pluggar. Den här terminen har jag tagit ledigt från skolan för att komma ikapp och bli klar med ett par uppsatser som jag har liggande. Gör jag dem? Nej. Får jag ångest då? Ja. Och det är logiskt? Nej.
Så jag ligger vaken på kvällarna och får hjärtklappning  för att jag int egör någontingt, men när jag är vaken försöker jag komma på en massa borttförklaringar till varför jag inte behöver ta tag i allt idag. Idiot. *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback