Dag ett av min detox-kur

Jag har en liten vana att köra en 10 dagars detox-diet lite då och då,  när det känns som kroppen är full av kemikalier och midjemåttet blivit lite väl brett. Så nu är det då dags igen lagom efter jul, så kommer jag förhoppningsvis vara fräsh när det är dags att åka till Ystad nästa helg. Så idag var jag uppe med tuppen (nja, nu ljuger jag, men ändå) och drack varmt citronvatten med krossade linfrön och stampade sen runt ett par kvarter för att riktigt chocka kroppen. Sen hackad apelsin med turkisk yoghurt innan jag for iväg till jobbet. Till lunch fick det bli en detox-variant av en grekisk sallad, så det var väl mest... sallad. Ok ok, det  var lite fetaost i också, så helt synd är det inte om mig. Framåt kvällen nu så vankas det asiatisk wok med råris, dock minus bambuskott, böngroddar, tofu och koriander. Inte så jävla mycket innehåll kvar dvs ;).

Själva poängen med den sortens detox jag pysslar med är ju att rensa ur kroppen på slaggprodukter och kemikalier så gott det går, så det är ganska viktigt att köpa ekologiskt, inte dricka kaffe eller äta värktabletter. Och jag brukar alltid få munsår, blemmor och en protesterande mage de första fem dagarna, så NÅGONTING händer ju i alla fall. Och av någon anledning blir jag alltid sugen på.... fiskpinnar?!
Jag sa hejdå till det syndiga livet igår på chois garden med en kinesisk middag för två, bestående av kyckling- och champinjonsoppa, kyckling med cashewnötter, friterade räkor med sötsur sås (varför tar de aldrig  bort tarmen ur räkorna innan de friteras??) och en fantastisk oxfilé. Alltihopa avslutades med ett kinesiskt thé. Både jag och Thomas var ypperligt nöjda. Hela kalaset för 156 kr /person. Försök få en fyra rättersmiddag med kaffe eller thé efteråt på en svensk restaurang för det priset om ni kan! Och bra service! Men igår var igår och idag är idag och jag ska börja koka mitt röris, för det tar nästan en timme att få klart. Följ gärna den här resan, för jag lovar att jag inte alls är speciellt positiv till det hela om några dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback