SMS-lån

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4388931.ab
Nu kommer jag att säga ingenting, för jag får inte säga någonting.
MEN!

Jag vet att SMS-lånsföretagen har ännu fler problem än vad som framgår i media och jag vet att vanliga dödliga människor kan råka förbaskat illa ut, utan att ha gjort någonting för att förtjäna det. Om man är dum nog att ta lånen själv så tycker jag att man får stå sitt kast, det finns något som kallas "eget ansvar" som jag står helhjärtat bakom. Men det händer att man inte har gjort någonting alls för att förtjäna att hamna i skiten, det finns sitationer där ärliga och hårt arbetande individer står inför kris och helvete för att någon annan anser sig berättigad att kasta dem i sanden. Det händer att folk som kämpar arslet av sig för att klara sin ekonomi på egen hand blir bespottade och utnyttjade av andra personer, i SMS-företagens namn. Och vi är dåliga människor som hellre tar en kaka själva än her mjöl åt de svältande. Vi vet egentligen bättre än att låta våra munnar tystas av The Man, vi kan mer än att stå vid sidan om och le när bödeln går förbi oss på gatan. Men vi håller käften på grund av fagra löften om  återbetalning för "misstag".
 
Jag bespottar era misstag och era jävla återbetalningar. Ni höll på att kosta mig det vackraste jag har och ni har befläckat min tillit. Jag beskyller er och bara er för den hinna av misstänksamhet som nu ligger över mitt synfält. Hur ska ni göra för att kompensera för den? Det krävs tusen och åter tuser resor, tusen och åter tusen hotellnätter, tusen och åter tusen vinprovningar. Ni har tagit något från mig som era pengar aldrig kan ge mig åter. Och fan ta er för att ni inte kan förstå. "Vi hoppas att det inträffade inte har orsakat Er problem".
Till det har jag bara ett svar: Ha.... ha.... ha...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback