Ondskans ansikte



Livstids fängelse och livstids utvisning. För den mest hatade kvinnan i Sverige. För hennes eget bästa bör hon nog inte stanna i Sverige en dag mer än hon måste, för brott mot barn är inte det mest uppskattade i fängelser, speciellt inte på kvinnoanstalter. Och här i Sverige vet alla hur hon ser ut och vem  hon är, även de som sitter i fängelse. Jag undrar om de gör det i Tyskland?
Den lilla stund jag arbetade på kvinnoanstalt så lärde jag mig att utan  de andras stöd så klarar sig inte en intagen läge i den miljön även om de sitter öppet. Hon lär dock aldrig hamna öppet. Hon skulle sitta inlåst bland kvinnor vars enda livlina är sina egna moraliska ställningstaganaden och de få saker de fortfarande kan kontrollera. Och om jag har förstått den här kvinnan rätt så anser hon sig vara bättre, smartare och större än alla andra individer och organisationer, vilket inte kommer att vara populärt bandla andra intagna kvinnor. De kommer att fyrsa ut henne fullständigt och inte låta henne kontrollera någonting, vilket är allt de har. Till att börja med.
Inte för att jag skulle gråta om hon utsatt för grymheter av andra interner. Ett tjugotal hammarslag i huvudet kan hon gott ha, förutsatt att hon är skyldig till det hon dömts för. Eller varför inte ett 12000-tal hammarslag?
Livstids fängelse och livstids utvisning... För den mest hatade och arroganta kvinnan i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback