Mail till min tatuerare

Så Stina ligger på sjukhuset as we speak i väntan på att få operera bort ett par ailiens som växer i hennes mage och ställer till en hel del sattyg. Men bara så att hon inte glömmer bort vad som väntar henne när hon kommer hem så tänkte jag att jag skulle påminna henne om folks känsliga natur, ödmjukhet och insikt i hur liten del av befolkningen den egna personen utgör (nä, folk kan inte stava till tatuering):

"Hej Stina!
Jag ska bara börja med att säga att guuuud vad du är duktig! Asså, du ritar så fina grejer att jag smäller av! Och därför har jag bestämt att det är du som ska få gadda min tattooering som jag vill ha på ryggen, typ ovanför svanken och upp i nacken. Jag har två gammla tattooeringar mitt på som är en delfin och en fjäril som kramas, typ mitt på ryggraden och runt dem skulle jag vilja att du ritar en stor slingrande blomma som ska symbolisera min mormors granne som dog när han vattnade just blommor en gång för några år sen, och det var typ jättejobbigt för mig att vara med om nått så traumatiskt och det har förändrat hela min syn på livet! I blomman ska det hänga små foster som ska symbolisera att en jag kände gjorde en abort en gång  för 7 år sen, och runt halsen på fostren ska det hänga små hundhalsband med koppel för att man aldrig ska glömma att alla bara är fångar under regeringen. Högst upp, typ i nacken, ska det droppa potatissoppa ner mot blomman för att om folk frågar så ska jag kunna svara att jag bryr mig väldigt mycket om min hälsa och potatissoppa är ju tyttigt. Runt hela gaddningen så vill jag ha små realistiska bananflugor som flyger för att symbolisera att vi inte är så olika varandra som vi tror. Om du kan göra allt i olika nyanser av rosa så skulle jag bli glad!
Eller så kan du bara rita nått du tycker är snyggt, bara det har nått med båtar, ost eller hår att göra så att jag kan hitta på nån historia om det sen.
Jag såg att du inte har några tider nu men jag vill så gärna få det här gjort nu när jag har pengar för jag brukar alltid köpa upp alla pengar på kläder och sånt, men nu så har jag fått pengar av pappan till  mina barn, så jag tänkte att det vore bra om du kan ge mig en tid så fort som möljigt. Och så kanske det vore fint om man kan skriva barnens namn i blomman också? De heter Tiara och BlingBling. De behöver nya vinterjackor oxå, så jag hoppas att du ger rabatt.
Jag bor  ju ganska långt ifrån dig så jag tycker att det det är mest rättvist om vi typ kunde ses i Jönköping, för då har vi ju åkt halva vägen var? Eller så kanske du kan komma  hem till mig när du åker på semester nästa gång, för det vore ju enklast för mig. Om du inte kan hjälpa mig så kommer jag bli förnärmad, tro att du vägrar tattooera mig för att vara tasig mot mig personligan, bli aggressiv och och och..... kanske gå till nån annan tattooerare!!
KjAmiZ!
/Anna-Sofia Dopehead
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback