Häääpy börtdej to mej!

Vad e de för en dag? E de en vanlig dag? Nej de e ingen vanlig dag för det är Fridans födelsedag, hurra hurra hurra!

I present har jag fått tillåtelse av min man att köpa en fjärde tisse! Fjantis är ju ensam tjej och Snöret är ensam vit, så jag måste ju självklart ha en liten vit tjejkissekatt oxå, det säger ju sig självt. Och jag har tjatat och gnatat och lirkat och haft mig, men nu till sist så fick jag som jag ville. Och ett kinderägg. Min  man är den bästa i världen.
Nu är det stora problemet att jag vet vad jag vill ha: en kattunge, en hona, som är helvit. Men så fort jag går ut på blocket så kommer jag hitta 700 tissar som borde bo hos mig och de kommer vara honor, hanar, queerkatter och androgyner. De kommer vara svarta, gula, blå och rosa och allt från  nyfödda till 300 år. Och jag kommer vilja ha varenda en. *suck*

Igår hade vi personalfest. Fast vår "kund" var med och vi var bara två personalare, så jag vet inte om man får kalla det personlafest. Skitsamma, kul var det iaf. Problemet var väl att jag har vant mig vid att dricka rödvin hemma i soffan och det var flera hundra år sen som jag drack annan alkohol ute bland folk. Så hade vi ju kollegan Maria som hade det som sitt uppdrag att fylla mig så fort hon kunde, och det innebar att Thomas snällt fick hämta mig kl 22 :) Det var inte så farligt ställt och jag mår jättebra idag men om jag hade stannat kvar så hade det blivit dåligt, helt klart. Och man vill väl må ok på sin födelsedag? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback