Periodaren!

Det har varit en tuff vecka när det kommer till träning och mat. Jag är periodare när det gäller det mesta, och när det kommer till kroppsfixering är det just det som har räddat mig många gånger. Perioder av självsvält eller galna matregler går alltid över, liksom perioder av fullständig lättja. Självklart innebär det att jag är en pendlare, men jag har adrig blivit sjuk, aldrig för smal eller för tjock, aldrig slutat äta och aldrig hetsätit. När det börjar gå för långt över gränsen har jag gått in i en annan period och försökt hitta jämvikt.
Nu har jag under en ganska lång period tränat 4 ggr i veckan och ätit nyttigt med en snaskdag i veckan. Jag har skurit ner pasaintaget till ett minimum, ätit vegetariskt, mycker proteiner, lite fett, massor med grönsaker osv. Men sista veckan har spärren slagit in: min kropp vill in i en ny period. Men jag tror att just det här är bra för mig: jag äter bra och regelbundet, jag känner hunger för första gången på många år, min mage är i balans och suget efter skräp har varit som, bortblåst. Men det verkar inte fungera ändå, nu vill hjärnan ställa om till nästan sak och det som står på tur är lättjan. Strunta i gymmet, äta kakor och mackor, bara sitta i soffan och dega och fullständigt flyta ut som en tallrik kräm!
Jag ska motarbeta det: ska ta mig igenom. Jag måste det, för jag har till sist funnit balansen jag har letat efter! Jag kanske behöver lite pepp och hjälp dock...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback