semeserparadiset

igår satt jag på ett tåg i 6,5 h, 2 av dem rätt bakom en gammal skultunaförmåga som pratade högt om sina fina bilar, sina pengar, sina semestrar, att han sklle köpa öl i danmark, ur full han var i helgen osv. Jag råkade tycka rätt så bra om honom när det begav sig, men det är alltid tråkigt att inse att en del människor inte har utvecklats speciellt myket på nästan 10 år. Han såg aldig mig, så jag behövde inte köra hela det där "vad vi har gjort med våra liv"- talet.
Det första biten av resan var något av det värsta jag har varit med om på ett tåg. Det var varmt och skumpigt, de var tidigt på morgonen, jag hade inte ätit och jag satt baklänges. Den panik jag kände när jag upptäckte att jag snart skulle kräkas var inte speciellt trevig. Jag klarade mig dock genom att pressa pannan och underarmarna mot den kalla rutan.
Väl i Ystad slöt jag upp med Stina och hade en riktigt trevlg eftermiddag innan jag kröp ner i källarrummet jag har hyrt. Det ligger mitt emot vår gamla lägenhet vilket var en intressant slump. En säng, en tv, badrum och kök. Allt man behöver för en enmanssemester. (och en bag in box) Ikväll ska jag till Simrishamn och äta middag och i morgon ska jag skriva på mina sista skoluppgifter som fortfarande inte är avklarade.
Men nu: göra stan och sn ner på standenoch läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback