Lappsjukan!

Jag har hamnat i nån period av akut sällskapssjuka. Jag vill hitta på saker, jag vill gå ut och dricka öl, jag vill gå på krogen, jag vill fika på stan, träffa gamla vänner, ha fest, umgås... Men nu för tiden så krävs det så himla mycket planering! Jag minns den galma goda tiden då jag satt nere på stan i princip varje dag och fikare med folk, vi kunde bli stora gäng emellanåt som liksom bara sprang på varandra. Nu känner jag ta mig fan inte igen ett enda ansikte nere på stan. Eller när man kunde gå ner på krogen och bara *plopp* möta halva sin umgängeskrets där. Nu ser det lite annorlunda ut. Jag har blivit gammal.

Dessutom är jag ju aldrig hemma och kan umgås med folk heller. Antingen är jag på jobbet eller så har vi rest bort någonstans. Våra helger brukar vara fullplanerade minst ett par månader i stöten och det gör det lite svårt att umgås. Vi som hade tänkt grilla med vänner hela sommaren har bara lyckats göra det en enda gång. Förvisso en trevlig gång, men ändå. Men på fredga ska jag ut och öla i alla fall och på lördag blir det familjegrilla hemma hos mamma. Det kan nog blir bra. Sen iväg till Ystad igen och helgen efter det är det tatueringsmässa. Och det är ju aldrig fel.

Kommentarer
Postat av: Virre

Vi kan fika och grejjer när du vill, bara till att komma ner =)

2009-08-12 @ 18:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback