Gamla pojkar


För en vecka sen sprang jag på en gammal vän på stan som  jag inte sett på två år. Jag fick reda på att han är pappaledig, jag som inte ens visste att hans sambo varit gravid. Det fick mig att inse att det kanske börjar bli dags att ta upp lite ganla kontakter och se vad som händer i folks liv, så idag var jag och fikade med Ludde och det var lika trevligt som det alltid är. Lite äldre, lite tyngre, lite normalare (utåt sett iaf). Vi kom fram till att det är jobbigt att gå emot strömmen jämt och ständigt och att det antagligen är därför som man till sist bara ger upp och slänger på sig ett par H&M jeans och en babyblå tröja. Sorgligt men sant.
En gång i tiden hade jag randigt hår och självlysande blå skor. Eller kattögon och byxor med planeter på. Det var då det, nu har jag rutiga gubb-byxor och storm-klocka. Ack, ack.
Och han som en gång var min bästa vän har blivit pappa utan att jag visste om det. Sånt är livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback