Fredagen och lördagen som inte blev av.

Det har varit en turbulent helg här hemma och trots att jag  haft all tid i världen har jag inte lyckats sitta  vid datorn alls. Det kanske är ett friskhetstecken, vad vet jag?
Planen var ju att gå ut och äte i fredags, åka  till Stockholm i lördags och sen åka hem och ta en drink på kvällen, åka tillbaka på söndagen och se på när Thomas mamma tatuerdae sig och sen åka hem och dö i soffan. Planer blir inte alltid genomförda.
Efter gymmet i fredags satte jag och Thomas oss ner, tittade på varandra och sa: "Inte restaurang, va? Pizza i soffan och hyrfilm?" Ja, var svaret på den frågan. "Jag får vara fin i morgon istället" tänkte jag och var nöjd i hågen.
På lördag vaknar vi. Frida försöker ta sig upp ur sängen och inser att hon har en hejdundrande träningsvärk i sna små korvarmar. Thomas kraxar fram: "Fy faaaan vad jag mår dåligt!" Jaha, så han gick snällt och lade sig igen efter frukost och deckade fullständigt medan jag gick till gymmet i min ensamhet. Jag vågade mig på kablarna och var ypperligt stolt över mig själv. När jag kom hem igen petade jag på Thomas och frågade hur vi skulle göra med Stockholm. Han ormade sig upp ur sängen och släääääpade sig in på toaletten. Sen kom han tillbaka, ynkade sig lite, och kröp ner under täcket igen. Så det var bara att ringa runt till alla och tala om att det inte skulle bli någon mässa för oss. Johanna, som skulle följa med oss till denna tillställning, satt då redan på bussen. Så jag tog med mig henne ner på stan och käkade kinabuffé, och lyckades lura dit syster med pojkvän dessutom. Sen var det Johannas tur att hämas, så hon drog ner mig på Västerås marknad där jag fick avnjuta diverse skräp såsom blommiga strumpor, flätade korgar och feta hårdrockare som tittade på drakstatyer. Jag fick med mig jägarstrumopr hem och Johanna köpte en hel påse med leksaker till katterna. Nu ligger det bollar och råttor överallt här hemma. Nåja.
Denna dag avslutades återigen i soffan. Denna gång var vi tre personer som fläskade ut oss och pizzan var hemmagjord, men den påminde dock mycket om föregående kväll. Sånt händer, och varför förstöra ett vinnande koncept?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback