dagen idag

Jag är ledig och för en gångs skull spenderas dagen hemma. Jag har bytt gardiner i köket och ska sätta mig och sy lite åt min kära pappa, men först ska jag gå ut med Zippen. Gud vilket spännande liv jag har...
Igår tvingade Thomas iväg mig till gymmet fast jag inte ville och var sur som ett bi. Och det var tur det, för efteråt var jag inte lika sur längre. Vi har kommit överens om att vi ska träna ännu mer intensivt framöver och jag är rädd att jag kommer tröttna och bli skitarg på honom.
Thomas är en sån där irriterande människa som bara gör. Ska han gå till gymmet så går han till gymmet, ska han städa så städar han. Han tänker inte på om han har lust eller inte, han bara gör det. Medan jag gnäller och gnölar, tröttnar och slutar. Jag är bättre på mat. Jag kan gå på vilken diet som hellst utan att fuska eller pipa. Thomas vill hellst inte alls dieta, och undviker det om han kan. Men nu tror jag dock att planen är klar för hur vi ska knäcka ölmagen och han får hjälpa mig att ta mig till gymmet och jag får hjälpa honom att äta det vi ska och undvika det vi inte ska ha. Tyvärr är det ganska lång tid kvar innan vi kan sätta igång på rikigt, men planen är så länge att helt enkelt undvika allt det där extra som vi unnar oss hela tiden. När vi är på semester måste vi så klart få unna oss lite, men bara under förutsättning att vi fortsätter träna även om vi inte är hemma. Jag är peppad som fan, man antagligen kommer peppet hinna försvinna innan det blir dags för detox.
Jag har skrivit inköpslistor dag för dag till dietplanen jag gjorde igår och jag känner mig något överambitiös. För att inte tala om fattig, för vilken jävla lista det blev! Grönsaker är fan inte billigt heller, så vi får väl se hur det går. Huvva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback