Antal ögon?

jag är en grubblare och trots att det int eär så farligt som det låter kan det vara sjukt irriterande emellanåt. Jag ringer ibland till folk och låter extremt agressiv och klagar om någon oviktig sak eller person, men det beror egentligen inte på att jag är förbannad utan på att jag ska slippa grubbla på det. Jag funkar som en fismage: om jag får fisa ut all gas så kommer jag int ebehöva svälla upp som en ballong och ligga och virda och vända på mig i timmar pga av hur obekvämt det är att ha allt inom mig hela natten. Så jag är egentligen inte arg, jag bara behöver lite utlopp.
Men tycldeigen så är det så att när jag behöver grubbla så kommer jag öra det ändå, vare sog jag har något att grubbla på eller inte.
I går natt lår jag och funderdae på:
"hmmm... I en massa mytologier och utomjordingsfilmer så finns det figurer med bara ett öga, eller ögon i händerna, eller ögon i vingarna, eller inte ögon alls, ett en miljard ögon överallt... Hmm.. Jag undrar om det skulle kunna utvecklas varelser som ser ut så? Grodor har två ögon... Hästar, delfiner, spindlar, flugor... fasettögon kanske rent tekniskt är flera ögon men de sitter i klumpar på varsin sinda om huvet, så de borde gentligen räknas som två... Hmmm.. daggmaskar?
Strutsar har två ögon.... Tusefotingar... Djur har jätteolika antal ben, men de har lika många ögon allihopa. Det MÅSTE vara någonting universellt. Bläckfisken har väl inte två ögon? men annars har väl alla det? Så även utomjordingarna borde väl ha det? Så då finns det ingen som har en miljard ögon i vingarna... Jo... Bläckfisken... och... Hmm...."


Jag tror jag BEHÖVAR få grubbla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback