Lets fly, lets fly away!

Jag ska tvätta kattlåda, packa västan till Snöret och Kotte, klappas och gosas så mycket att jag nästan dör, bädda sängen, skriva ännu lite fler instruktioner på kattvakternas lista, pcka ner det sista till mig själv och sen åka till jobbet. Några timmar där, och sen bär det iväg till Arlanda och där ska jag hälsa på alla som jag sett på tv, jag är ju så impad av folk som synts i rutan! Måste komma ihåg att ta med mig mitt autografblock.

Jag är lite purken idag eftersom folk beter sig som idioter. Om de inte helt bara skiter i att göra det de sagt att de ska göra så försöker de klämma in mig i nån roll jag inte vill spela, bara för att de själva ska få må bra.
Men jag låg och funderade lite på det igår och jag kom fram till att jag faktiskt är ganska taskig mot mig själv. Jag brukar säga att jag är ganska svår att umgås med och att  relationer för mig är krånligt. Att jag är tjurig och kaxig, att jag kan  vara hård och dömande, eller att jag ofta uttrycker mig illa helt utan att tänka på det. Men på senare tiden harjag börjat inse att det inte är helt sant. Jag är så med en del personer, men absolut inte med andra. Jag har lärt känna en hel del människor på senare år som jag inte alls är kaxig eller dömande ihop  med utan som jag är lugn och glad tillsammans med. Och det är välbalanserade och välmående människor som tar fram de goda sidorna hos mig. Jag har sett mig själv som en svår människa eftersom jag har umgåtts med svåra människor som lockat  fram komplicerade och kanske inte så smickrande sidor hos mig. Detta innebär självklart inte att det är deras fel att jag kan vara så, men jag inser att jag är betydligt mer mångsidig än vad jag förr trott. Människor med problem, mindervärdeskomplex, uppmärksamhetsbehov, som ska göra allt så mycket svårare än vad de är, människor som använder andra för att få en  bättre bild av sig själva, människor som suger ut alla energi som vampyrer, det är dem som tar fram sidor hos mig som gör mig till en trångsynt, tjurig, kaxig och dömande människa. Och det är inte så jag vill vara. Så jag ska ta en funderare om komma fram till vilka det är som lockar fram det bästa i mig, med vilka jag kan vara lugn och fridfull tillsammans med. Och dem ska jag hålla hårt i, och leta efter fler av samma typ. För jag är trött på att se mig själv som någon jag inte riktigt gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback