En hemmahelg!?

Tänka sig, jag är faktiskt ledig den här helgen, och inte bara ledig, jag är hemma dessutom. Visst kan jag vara ledig då och då, men då åker vi alltid iväg på en massa bus och jag glömmer hur lägenheten ser ut i dagsljus. Dock har jag fått tillfälle att vara hemma med min karl (som ni kan avnjuta ett inlägg ner) och bara ägna mig åt mys. Så var iaf planen. Johanna, den lilla alpackan, informerade mig dock om att hon skulle komma hit och dricka vin i min soffa. Eftersom jag inte har någon egen vilja så våldgästade hon vår lördag ihop med två flaskor vitt och en massa kattmat (hon har inte riktigt insett varför Snöret är fet). Jag hämnades genom att introducera henne till sushi av diverse slag. Hon var inte imponerad, och valde att äta baguett med aioli. Nåväl.
Jag somnade kl 22 och stackars Johanna fick supa ensam i soffan. Hon klagade inte. Min bag-in-box är försvunnen. Ett mysterium. Hur som hellst så sov hon dessutom över och tänker nu flytta in på heltid. Just nu rensar hon kylen och planerar att möblera om i vardagsrummet. Snöret är fetare men älskar sin moster Johanna.

Uppdrag: baka bröd till morfar.
Steg ett: handla.
Steg två: sätta Johanna på bussen. (Var är Thomas tramadol?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback