Spinkis-jeans, here I come!

Jag har gått ner 6 kg på 6 veckor, samtidigt som jag har tränat och fått en och annan liten muskel. När jag skuttade upp ur sängen i morse så var jag bara tvungen att testa mitt mount Everest: mina spinkis-jeans i storlek - håll i er nu! - 26!!! I somras fick jag upp dem till knäna. Skitkul. Så jag sträcker in handen lääääängst in i garderoben där de har hängt utvisade och bortglömda. Jag drar på mig dem och jag hör musiken från ovan... De går på! Ok, det var kanske inte den bästa passformen jag sett i mitt liv och det skapades riktigt snygga handtag ovanför linningen, men de gick på! Knappen gick igen! Dragkedjan drogs upp! Och jävlar vilken bak jag fick! Det är ett kg kvar till min målvikt och det ska nog gå innan jul. Dessutom har min kära make varit och skaffat gymkort, så du ska vi bli herr och fru fitness (HAHAHA!). Nåja, vi ska i alla fall komma i våra kläder igen, och jag är en milimetar ifrån. Thomas har en lite större bit kvar. Men det kanske är mer sant än vad jag vill erkänna, det där med fru fitness... När jag glömde gymkortet häromdagen så fick jag veta att det inte var någon fara för "här känner ju alla igen dig"... Vem kunde tro att JAG skulle bli en gymråtta?? Skrämmande.
Johanna har fått en gratis träningsvecka, så hon hänger på och kämpar på bandet. Hon är duktig, även om hon har lite svårt för det där med smärta. Det måste göra lite ont för att ge resultat!

Snöret har försökt fånga Sarah Jessica Parker genom rutan idag. Han lyckte att hon hade fint hår, så han gav sig på rutan för att känna på det, men allt som hände var att han gled med tassarna och fick springa på rutan... Gullunge. Dessutom har jag fått sova hela natten med Fjantis på benen. Mysigt! Det enda som är lite jobbigt är ju att man sover ganska dåligt, men det kan det vara värt. Med hennes mysiga kurr i bakgrunden så blir man i vilket fall väldigt glad.
Fyra dagar kvar till julpynt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback