Snörets skönhetstävling!

Jag är en sådan mamma som skickar sina barn på skönhetstävlingar för att få lycka och berömmelse! Jag snörar dem med korsetter, svälter dem och tvingar dem att springa på löpband flera timmar varje dag, medan jag sitter bredvid med en visselipia i ena handen och en margaritha i andra.

Varje år har VLT (Västmanlands läns tidning) tävlingen Lussekatt. Då får man skicka in bilder och små berättelser om sina katter så får folk rösta på vem som blir lussekatt det året. Jag har kikat på dem men när jag bara hade Fjant så tyckte jag inte att det var någon bra idé, för hon är så blyg av sig och skulle inte uppskatta den uppmärksamhet som skönhetstävlingar i media skulle innebära. Antagligen skulle hon sluta som en nerknarkad strippa på någon skum svartklubb, bara för att hon inte pallat trycket. Men i år så såg jag en annons där de sökte medverkade och jag kan inte låta bli att anmäla Snöret. Han älskar all sorts uppmärksamhet och skulle göra allt för att få prata med reportrar och få idoler runt om i katt-Sverige. Så nu får vi bara se om juryn kommer förstå vilket charmtroll vi har här hemma eller om de kommer att vilja ha mer normala och skönkurrande tissar istället. Vår Snöret sjunger sin egen sorts musik han. Precis som sin idol Mats i En annan del av Köping. 

Här kommer Snörets tävlingsbild. Hur kan man motstå honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback