Snöret och Fjant på äventyr

Tokstollekatter! Först sitter Snöret under tv:n när jag sätter på text-tv. Så får han syn på siffrorna som snurrar när de letar efter rätt sida. Han blir alldeles lycklig och ger ifrån sig ett litet glädjetjut innan han tar ett stort SKUTT (det är kul att se en 6 kg katt skutta) och försöker fånga siffrorna. När han inte får tag på dem börjar han "springa" på skärmen för att krafsa sig in och ta siffrorna! Det fick ju inte så bra av förståliga skäl... Men det var ett gott försök.

Sen plockar "pappa" upp Fjantis för att bära in henne i sovrummet. Då får hon syn på sovrumsdörren och grabbar bestämt tag om den med klorna och börjar dra sig uppåt. Thomas lyfter upp henne så att hon sitter i hans handflata och hn drar sig upp till kanten på dörren där hon tar tag med bägge tassarna. Thomas tar ner handen och hon hänger kvar på dörrens kortsida och dinglar. När han sen tar ner henne är hon jättesur och kan inte alls förstå varför hon inte fick hänga kvar...

Gökbo.

För några dagar sen tänkte jag ta lite bilder på Snöret när han grodar ut sig som en padda. Men alla som har djur vet att så fort en kamera dyker upp så slutar djuret göra det som är kul, så jag hade inte så stora förväntningar. Men jag glömde ta med i beräkningen att det var linslusen Snöret vi talar om, uppmärksamhets-junky nr1. Han inte bara låg kvar, han njöt i fulla drag. Det var nästan så man såg hur han flinade av att få vara i centrum.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback