Snöret, Fjantis och Buskotte - the love of my life

Ja, jag är en galen katt-tant. Utan Thomas skulle jag antagligen sluta i en stuga ute i skogen med 47255 katter, och tre misstänkta frysboxar i källaren. Men finns det något bättre än en mjuk liten varelse som kommer smygande upp i knät, som kloar sönder ens mage i 15 min innan den lägger sig ner och börjar kurra så att hjärtat smälter? Eller att vakna mitt i natten av att 6 kg katt kommer upp i ansiktet och lägger sig så man får pols i näsan, ögonen, munnen? Då tar jag ett djuuuupt andetag och fyller hela bihålorna med kattlukt och myyyser!

När jag separerade från David (som aaaabsoluuut inte ville ha katt när vi bodde ihop, men som nu har två stycken) så var jag den ensammanste människan i världen. Det var så sjukt synd om mig att det vara nära att jag bara upphörde att existera. Då kom min lilla Fjant (aka Fjantis, Fantis, Fanti, Fanten, Strumpan, Lillstrumpan, Liten, Tjejen, Skruttis, älskling, Goding, Gullrumpa Plutte, osv) in i mitt liv från Rosersberg. På den tiden hette hon Filuran, men Fjant var ett så passande namn på den katten att hon fick byta. Hon sov varje natt på min arm och låg i mitt knä och tittade på TV i min lilla etta där på Vetterstorp. Och samma dag som vi hade min möhippa så föddes,i Kolbäck, lilla Buse (aka Bus, Buskotte, Kotte, Gaykotte, Bögen, Tusse, Lilltuss, Skrotis, Pojken, Tisse osv) och när vi sen var för att "bara titta" så var det kört. Buskotte är mammas lilla fjolla, en riktig konstnärssjäl och han kan liva upp vilken kväll som hellst med sitt struttande, kråmande och pipande. Han är en egen katt som vill ha sitt utrymme, men det gör ingenting. Han kommer när han vill ha kärlek och går när han fått nog, vilket imponerar på mig. Han är såååå fin!!
Och till sist, när vi bodde i Ystad så "råkade" Snöret (Snörstumpen, Stumpen, Smöret, Snööjet, Snölet, Tjockis, Fetto, Knubbis, Pingvinen, Matvrak, Killen, Gullet, Älskling osv) dyka upp på dataskärmen på jobbet, och plötsligt var de tre. Snöret bodde i en etta i Lund, men ville flytta till något större och till några kompisar att leka med. Och det fick han. Snöret äter allt och kurrar som ingen annan katt (pfrrr, pfrrrr, pfrrr). Han är inte som någon annan katt eftersom han inte är medveten om att han är katt. Han tror nog att han är Mats från "En annan del av Köping", och han kan charma in sin hos med mest inbitne katthataren.

DET är min familj. Och jag blir tossig utan dem!
 Snöret i all sin prakt (och Johanna så klart)


Fjant är fotomodell!

 Kotte blir påtivingad gos.

Kommentarer
Postat av: Huggla

Hahaha skön bild på snöret :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback