Queer-barnböcker!

Sådär. Nu har jag gått och beställt böcker till barnan i mitt liv (nej, inte katterna den här gången, utan mins små släktingar) som ska få ner deras små fötter på jorden. Röst och främst Prinsessan Kristalla som inte vill gifta sig med prinsen som dödar draken, utan hon vill försvara draken med sitt svärd, och blir då kär i svärdsmidernskan Vilda. Fantastiskt. Och så Kenta och barbisarna, som så klart handlar om Kenta som blir trött på att spela fotboll med killarna och istället bestämmer sig för att han vill leka med babisar.
Jah tycker att det är fantastiskt att till och med i barnböcker får tjejer bli ihop med tjejer, men GUD FÖRBJUDE att killar skulle bli kär i killar! Nej, killar kan på sin höjd få leka med barbiedockor. För om en liten kille skulle råka få lösa en bok om en kille som är gay så kanske lillkille också blir gay och det vill ju ingen liten mamma eller pappa, för att "tänk vad jobbigt det blir för HONOM! Samhället är så elakt mot homosexuella, och det vill inte jag att lille Albin ska gå igenom...." Jaja, vi skyller på det. SAMHÄLLET är inte öppet för avvikare. Men! Vem är det då som utmålar honom som avvikare? Var det inte just du? Är inte det folk som du som skapar just den bilden? Är inte du medskapare till att han blir utsatt? Nänä, vi tycker bara så för hans egen skull... Fan, slå ett slag för förändring istället! Men han kan ju i alla fall få leka med dockor... Utvecklingen bara tutar på som ett X2000!! Men jag får väl nöja mig med det då. Barbiedockor. Jag gör så gott jag kan. Kanske skriva en egen barnbok? Huvudperson är Allan, 5 år och bög. Ingen hetropappa i Sverige skulle köpa den. Och antagligen väldigt få mammor. Jag får lägga mitt hopp till hysteriska mostrar och metrofarbröder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback