Kånkel-verkstan´???

Jaha, nu har jag blivit smittad av tourettes... Jag SÄGER inte så mycket olämpligt (jaja, inte mer än vanligt) men jag HÖR en hel del skumt... Satt i bilen och lyssnade på radion och plötsligt dyker det upp reklam för... KÅNKEL-verkstan? Ok.... Jag tillverkar gärna mina egna kångel, tänker jag... Precis efteråt kommer reklam för ett företag som annordnar fester för firman, bröllopet och PORRKALAS. Weeehooo, tänker Frida.
Näe, jag blir lite rädd för mig själv ibland.

Så hade vi KinkyHorrorFest i helgen. Det blev över lag lyckat och jag måste passa på att skicka en kärlekshälsning till min Johanna som fixade och grejade och ordnade och ställde upp på allt jag skickade iväg henne på. Once again har hon bevisat sin ovärdelighet för Frida. Hon och Thomas är mina ballongsnören som håller mig på jorden när jag far iväg, och gör att mina överväldigande planer nästan blir genomförbara. Jag ska oxå skicka iväg ett ris till de som sa att de skulle komma men inte gjorde det och tala om att om man får hem ett förtryckt inbjudningskort till en temafest som värden/värdarna lägger ner en jävla massa tid på så DYKER MAN UPP ELLER TACKAR NEJ. Man säger inte att man ska komma och sen skiter i det. Bajskorvar.
Men det tittades på 70-tals skräck-erotik, röktes vattenpipa, dracks och tjoades och de flesta var utklädda och fina som snus. Jag är fortfarande lite tjockare än vad jag borde vara och hade det därför lite jobbigt i min korsett, men det gick ändå, hela kvällen igenom. Jag ska försöka visa lite bilder senare som jag ska få från - vem annars?- Johanna.

På tal om tjock så är november min sundhetsmånad. Nu ska det fixxas och tränas och jag ska ner i mina spinkig-jeans innan första advent. Jag har gått stadigt ner i STORLEK sen jag började träna, men nu måsta något drastiskt hända så att jag även kan få gå ner lite i VIKT. Jaja, jag vet, muskler väger mer än fett, men jag vill ändå att det ska synas resultat även på vågen och nu ska det bli av! Så snälla, snälla, dyk inte upp med en bulle eller bjud ut mig på krogen. Dyk upp  med ett bra thé istället eller bjud ut mig på ett fik! Fy fan vad länge sen det var jag satt på fik med vänner och bara tjattrade. Jag träffade förvisso Therese på Bredbar (nya fina lokaler!) för någon vecka sedan, men det känses som att det blev så hastigt och lustigt allting.

Jag längtar fortfarande tillbaka till Ystad.... Jag vill åka hem! För att demonstera varför så bifogar jag ett sommarminne jag upplevde med..... Johanna? (jag demonsterar även hur tjokk jag var ett tag. Trivselvikt kallas det!)

 I want to go back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback