Jul-fnatt!

Jag har blivit jultokig! Jag vet inte vad det är för fel på mig, men jag har fått totalt julfnatt i år! Jag får hålla mig i skinnet för att inte plocka upp allt pynt och börja spela julsånger redan nu. Jag vill ha glitter och glögg, bjällerklang och pepparkaka! För att lura mig själv har jag börjat dricka yogi-thé. I mängder. Det smakar jul, men eftersom man kan dricka det året om så tallar jag inte på traditionerna som säger: Ingen jul före första advent. (snacka om att det samhälle jag lever i inte har medlidande med en juloholic, när första jul-reklamen visades 15 oktober....)
Men jag viiiiiiill! Jag vill att Snöret ska få sin lilla tomte-dräkt, jag vill köpa gran och jag vill ha en mistel och jag vill dricka glögg!

Men jag ska i alla fall få åka till Göteborg och gå på julmarknad: och få LÖN för det! Dom stackarna vet inte vad de ger sig in på. Ta med en juloholick på en av sveriges största julmarknader är inte en bra idé. Vi kommer komma in genom porten och sen rycker jag tag i rullstolen och far som en galning mellan polkagrisar, pepparkakor och halmbockar. Det kommer finnas så mycket saker i mitt bagage att jag får ta tåget hem. Och så kommer jag få träffa tomten!!! Jag träffade tomten för nån jul sen i London. Jag kom gående i en galleria och plötsligt tornade en JÄTTEGRAN upp sig framför mig och jag bara ställde mig i full förundran och sa: ooooh! Och då sticker det helt utan förvarning fram ett tomtehuvud bakom granen och där - där står han! Tomten! Jag började rodna såklart, och han vinkade. Så jag vinkande försiktigt tillbaka och sen gömde jag mig bakom Thomas. Han frågade om jag ville prata med tomten, men det vågade jag inte... Men i år, då ska jag våga prata med honom om jag möter honom på liseberg! Och kanske ska jag önska mig något också. En jättestor choklad kanske! Tomten är min idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback