första advent!!

Oh, nu är den här, första advent! Jag som har sprungit runt och väntat på att få pynta: nu är det gjort! Och jag har gjort en julgrupp med hyacinter och jag har köpt amaryllisar och julstrjärnor (jag är botad från min julstjärnefobi som jag skaffade på praoen i åttan, när jag praoade på plantagen precis innan jul och fick hjälpa tanter att hitta "två likadana julstjärnor för jag vill ha två i mitt fönster. Den här är lite för stor, den här är lite för liten, den här har för många blad, den här är för röd....") och jag han bakat kaka med saffran och äpplen! Mumma!
Nu ska jag spela julsånger och baka julbröd med apelsinmarmelad! Sen vill jag har bruna sticka knästrumpor så jag kan vara riktigt julfin i bomullstunika! Jag ska inhandla sen.

ADVENSTSKRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback