Det snöar!!

Utanför porten...

Det snöar, och det ligger snö kvar på marken! Och drygt en vecka kvar till första advent. Det är Fridas tradition att julpyntet åker fram på första advent, allt från julgardiner till tomtekläder på mina små gothare på dörrkransen. Jodå, vi har gothare på vår dörrkrans, inget konstigt med det! ;) Och gothkillen får en tomteluva och tgothjejen en mantel varje år, vilket gör att de tappar lite av sin goth-iskhet (ilskhet?), men det passar mig alldelses utmärkt.
I år kommer jag dock att pynta redan dagen innan, för på första advent ska vi ha frukostbjudning här hemma med Marisa och Nicke, och jag kommer vara uppe hela morgonen och baka Fridas julbröd (recept längre ner i bloggen), eftersom  jag har en liiiiiten, liiiiiten huslig ådra som måste få utlopp en gång om året, och det är mellan första advent och nyårsafton. Den faller den åter i dvala, och lika nöjd är jag för det. Men där emellan bakas det  bröd och pepparkakor, bjuda på glöggmys och julmat, kokas gröt och pyntas, städas, fixas och donas. Och på nyår bjuds det in till middag, men det är en ny tradition att alla lagar en rätt var. Detta beror dock inte på att jag inte vill laga mat,  men det började pga sviktande ekonomi och då upptäckte vi hur trevligt det var när alla fick vara delaktiga och hur kul det var att prova andras matlagning. Nu har ju julmys krypande i kroppen och 1,5 vecka kvar innan det får utlopp! Tills dess så får jag mysa på annat vis här hemma, men jag misstänker att morgondagen kommer innebära en del träningsvärk i armarna. Yeeeho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback