Alkohol-frossa!!

Nu har vi frossat i oss godsaker från systembolaget. Vi är väldigt dåliga på att dricka, både Thomas och jag. Han äter straka mediciner och jag försöker ständigt se till att hålla mig i någorlunda bra form. Skillnaden mellan oss är att ni vi väl dricker, så dricker Thomas två glas. Jag dricker två flaskor. Men lika glad för det är jag, i alla fall samma kväll. Dagen efter är han (skade)glad.
Så när vi var på systemboklaget och handlade för nästan 500 spänn idag så var det, i våra mått mätt, väääldigt, väääldigt, mycket pengar för alkohol. Men inte fan var det sprit vi köpte. Inte ens ett bra rött vin... Näe, vi handlade glögg för 500 spänn. Jag har jul-umderskott och det råkade få utlopp inne på systemet, och bakom korgen stod en liten Thomas med nervösa ögon som inte vågade säga ett pip medan Frida skuttade runt mellan hyllorna och hytte med näven mot pensionärer och armbågade sig fram mot Blossas 5-pack glöggspecial. Så nu har vi allt som allt 4 liter glögg fördelat på 10 flaskor i varierande storlek. Nu är det bara att vänta på advent, och sen ska jag frossa sönder mig på glögg! Glöggfest, glöggfest hela dan´!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback