Jag: buksyster med Linda Rosing?!

Det  var en gång en Frida som var en glad, söt tjej på 16 år. Genom arosportalen kommer hon i kontakt med en betydligt äldre man som vi kan kalla Plutt, och de börjar träffas. Frida, som sedan en tid tillbaka sutiit fast i en spiral av meningslösa korta relationer och tillfälliga möten (visst uttrycker jag mig politiskt korrekt?), vill egentligen inte längre hålla på att dejta killar sporadiskt och utan mål. Hon vill bli kär, och då KÄR på riktigt. Men Plutt, som är hela 14 år äldre än Frida, är mest intresserad av att dejta en 16 åring mer än att bli kär, men han påstår att han faktiskt är seriöst inställd på ett eventuellt förhållande. Frida, som inte alls är speciell naiv utan inser ganska snabbt vad han håller på med, tänker dock ge det en chans, mest för att kunna säga till sin mamma att hon dejtar en 30-åring. Under en kortare tid spenderar de ett par helger ihop, mest i Plutts bil eller på billiga snabbrestauranger. Sen är det faktiskt Frida som tappar intresset, och hon avbryter kontakten dem emellan. Två år senare får hon ett SMS där han frågar om de kan ses och ta en drink, med Frida som precis ÄNTLIGEN faktiskt blivit KÄR (!!!) avstår. Och i nästan sex års tid har Frida inte hört ifrån eller sett Plutt, och inte heller tänkt på honom. Men så dyker han upp, leende på bild i en tidning. Frida är nu snart 24, mycket lyckligt gift och en hårmån ifrån fullt utbildad beteendevetare, och inser att hela historien med Plutt var destruktiv och på flera plan tvivelaktig. Hon har dock inga negativa känslor mot Plutt, hon har faktiskt inga åsiker alls om honom som person, men hon finner det ironiskt att Plutt nu bestämt sig för att i TV försöka fånga Linda Rosings hjärta. Han säger att han nu söker en stabilitet i sitt liv. Då MÅSTE ju en tjej som Linda Rosing vara rätt alternativ kan man tycka. Precis som det är smart att "dejta" en 14 år yngre tjej som inte ens gått ut högstadiet. Men men, alla gör vi saker som kan ifrågasättas. Och en 16 åring ska ju dessutom i laga mening ha kunskap och mognad nog att ta sådana beslut som att vuxenmysa med en 30-åring och även Linda Rosing kan ju bli en lugn, seriös kvinna som lägger mer erergi på sin familj än sina bröst.
Summan av kardemumman är i alla fall att jag har stor chans att få gå med i gruppen med tjejer som är buksystrar med allas våran Linda Rosing. Gruppen är dock ungefär lika exklusiv som åttitiotalister som någon gång haft McDonaldskalas, men ändå. Vi kan ha clubkvällar på Stureplan och skapa en facebook-grupp där vi diskuterar förhållanden, läppglans och botox, eller vilka andra viktiga spörsmål vi råkar falla över. 
Så Linda: Jag räknar med dig! Gör mig inte bsviken nu när jag har planerat för det här!

Kommentarer
Postat av: Helena

Plutt såg inte så "plutt" ut ;) Jag kommer helt klart att titta på programmet, bara för att. Iallafall första avsnittet. HAHA :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback