Rödvin, Fredarp och köttbulle

Jag har löst min lilla nerdeppning med köttbullar, rödbetssallad och ekologiskt vin. Till det har jag fått lite Anna Skipper
och Du är vad du äter. Själva programmet är kanske inte så himla tufft, men det presenteras av Risenta och det finns en reklam tar mig hem till Ystad och till våra kära vänner Stina och Fredrik. Reklamrutan längst till höger visar Fredarp i form av en fröpåse, dock med några glas innanför västen så att både humor och talet väckts till liv:
http://www.risenta.se/sv/breakbumpers/  När jag såg reklamen så tvärdog jag för det är en typisk one-liner från vår kära Fredarp, som först inte säger ett ljud med plötsligt vaknar till liv, slänger en kommentar och sen återgår i dvala. Till och med dialekten stämmer (antagligen just pga den som jag kom att tänka på honom... Men ändå!) Jag vill åka hem!








För att helt förstå detta med Fredarp och fröpåsen så lägger jag härmed till en förklarande bild som skall granskas när man lyssnar på ovan beskrivna reklamfilm:
 
"Jaaaahu, man haur jo poumpat ein deil"



Jag har mao blivit lite gladare fast jag inte kommer till nått Gbg. Och Raza är riktigt bra för att vara KRAV. Smakar inte dill alls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback