Julcirkus

Igår satte alltihop igång med en pepparkaksbakningskväll med glögg och goda vänner här hemma på äpplehålegatan. Årets pepparkakshus blev en pyramid med tillhörande mumier, Cleopatra, en sfinx, en palm och så klart en pepparkaksThomas DiLeva och en Obilisk med tillhörande Asterisk. Hela skapelsen står nu på en kista i vardagsrummet på en bädd av ströbröd (öknen). Av resten av degen blev det pepparkakskottar, grodor, fladdermöss, pattar och en och annan penis (så klart). Det hela avslutades med gröt och skinkmacka där mitt i natten till Snörets förtjusning. Moster Johanna är lite för givmild när det kommer till Snöret som är hennes ögonsten.
Johanna blev senare kvar över natten, så det blev ännu mer gröt på morgonen till Thomas stora förtjusning.
Nu på kvällen har vi varit hemma hos pappa och klätt hans extremt fula plastgran. Det  blev lite bättre med massor med glitter och kulor, men det var fortfarande den fulaste granen jag sett. Jag hittade mina förlorade porslinstomtar där i en garderob, och de ska få följa med mig hem när julen är över.
I morgon är det måndag och jag ska försöka hinna träna, shoppa och städa innan vi åker ut till Hallstahammar vid 17. Förhoppningsvis ska det går bra om jag bara tar mig ur sängen innan 10, vilket är min nya standardtid. Vi får väl se hur det blir, men med all glögg och vin som jag fått i mig senaste veckan så kan jag behöva svettas lite på bandet. Jag har lyckats skönja en liten muskel på armen! Wee! Det enda problemet är att jag fortfarande har en massa knubb ovanpå musklerna, så de syns inte så mycket. Kanske sen när jag blir spinkig (läs "aldrig").


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback