A "I-wanna-fuck-you" moment!

Jag är inget Bruce Springsteen fan, har aldrig varit. Mamma, som så många andra tanter i 50-års åldern, är dock helt såld på "Bruusan". Hon sjunger med och dansar runt och påstår att hon tycker så mycket om hans "stil". Jag har inte fattat. Men jag har fått en liten uppenbarelse, ungefär som när jag såg "Walk the line" och insåg att jag både gillar Johnny Cash och Joaquin Phoenix och dessutom har ett starkt behov av att ligga med den senare av dem två (men det är en helt annan histora som går att läsa i min dagbok på helgon.net).
Jag råkade kolla på youtube (ovanligt va?) och sprang på videon till "we are the world" (lycka var att jag hittade en video där det står vilka det är som sjunger oxå, vilket är mycket informativt för en 23-åring som enbart känner igen Michael Jackson och Tina Turner annars). Förvisso kände jag ändå bara igen hälften av namnen, men vad gör man?
Men det mr Springsteen gör i den videon, de fyra sekunder han sjunger, är att han kvider fram något djuriskt i en stackars kvinna och tvingar henne till att helt enkelt vara tvungen till att avguda honom. Det river till i bröstkorgen, hugger i magen och det börjar trycka i tinningarna. det är nästan så jag känner hur huggtänderna växer ut, underkäken skjuts fram och viljan att kunna göra upp eld väcks till liv. Det är helt enkelt så att reptilhjärnan säger till mig att jag MÅSTE ligga med honom (OCH Joaquin Phoenix. Johnny Depp ska vi inte ens gå in på). Han ser så lidelsefull ut! Han ser så.... ut som han gör precis det som jag vill göra med honom... Och den kraften! Att pipa ut allt det där ur den lilla kroppen utan att skrika, utan att (som det ser ut) anstränga sig speciellt... Mamma kan påstå att det är hans "stil" hon gillar, men jag har genomskådat henne. Hon är bara mänsklig och vill ligga med honom. Varför inte bara säga som det är?

Och visst är det väl ändå förbaskat coolt, hela konceptet? Tänk att få ihop alla dessa divor i samma studio och skapa det de skapade? Det är så man ryser...

Enjoy!
http://se.youtube.com/watch?v=WmxT21uFRwM&feature=related
(ligga-objektet finns att skåda 2:13 samt 4:55)


ps. Vem är Kenny Rogers? James Ingram? Dionne Warwick, Willie Nelson, Al Jarreau, Kenny Loggins, Steve Perry, Daryl Hall, Huey Lewis, Kim Carnes.... Äsch, jag var ju för fan knappt född när den här spelades in! Titta in på mig sådär!
Och inte visste jag att Diana Ross var så snygg! Och har Ray Charles ALLTID varit 200 år gammal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback