24:e december- julafton nr tre

Så packar vi in katt och julklappar i systers bil och slänger av mig hemma hos pappa där jag får föra ett av mina få husmorsknep vidare - stearin på kläder får man bort genom att lägga ett kaffefilter på stearinfläcken och stryka med strykjärn. Pappa hällde upp varsitt glas rödvin och så var julafton igång. Det blev köttbullar och rödbetssallad och skinka och sill och Kalle Anka, glögg och nötter. Snöret fick en egen jultallrik som han frenetiskt krafsade över för att ingen annan skulle ta den ifrån honom. Som jag misstänkte hade jag och Thomas gett varandra nästan likadana julkappar: jag fick en kappa - han fick en kostym. Jag fick en weekend i Ystad - han fick en weekend utanför Simrishamn. Han fick en bok - jag fick en film. Men vi var bägge nöjda och glada och det kommer bli sköna månader framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback