23:e december - julafton nr två

Så dagen före dopperadan´ spenderades i Skultuna hos mamma och hennes ohängde sambo, med syster, systers sambo och systersonen Noel. Plastbror Kalle kikade även han in och så var Snöret med på ett hörn och såg till att vi alla skötte oss. Snöret spenderade sin kväll i biblioteket under armen på mammas pervotomte som sitter där inne varje jul och pillrar sig i tomteskrevet. Julmaten undveks men julkappar öppnades dock och mamma blev nöjd och glad över sitt marockanska lerfat i storlek jättestor som jag köpt redan i september och som hunnit vara med om storm och bilolycka. Och jag fick den tuffaste vinterkappan man kan tänka sig av min äkta make. Natten var kort eftersom jag vaktade vid 05.30 och kunde inte för mitt liv somna om. Nån timme senare vaknade Thomas för att åka iväg och göra köttbullar och jag gick ned för att titta på när mamma kokade gröt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback